Vaša košarica je prazna.

5 pravil poslovnega obdarovanja

Darilo je privlačen in učinkovit medij, vendar le, če ga znamo pravilno uporabiti. Namreč premišljeno izbrano poslovno darilo ima vlogo odlične promocije podjetja.

 

 

'' Osnovno vodilo pri obdarovanju, zasebnemu ali poslovnemu je da poznamo tistega, ki mu izročamo darilo. ''

Tu je potrebno paziti na spol, starost, kulturne posebnosti, verske navade in če je mogoče, osebne vrednote in zanimanja in temu prilagoditi izbiro darila.

'' Razlikovati moramo med promocijskimi darili in poslovnimi darili. ''

Promocijska darila so namenjena neposrednemu reklamiranju podjetja. To so manjši neosebni izdelki za splošno razdeljevanje in imajo lahko funkcijo nagrade za nakup, darila za reklamo (recimo na sejmih) itn. Tu so dovoljeni veliki logotipi, ki so bistveni del izdelka in njegova glavna sporočilnost.

Pri poslovnih darilih pa se darilo izbira za točno določeno osebo. V tem primeru je bolje, da se umestitvi logotipa izognemo. Če pa se odločimo, da bo del izdelka, naj bo diskreten in naj ne daje vtisa, da je darilo zgolj reklama, sicer lahko deluje ceneno in odraža pomanjkanje dobrega okusa.

Poslovno darilo

'' Primeren čas za poslovno obdarovanje je skozi celo leto. ''

Poslovna darila ob koncu leta imajo lahko prizvok obveze in ne dosežejo pravega namena. Bolj učinkovita so poslovna darila ob poslovnih stikih, sklenitvah posla, ob predstavitvi dosežkov podjetja, ob pomembnih obletnicah podjetja itd. Vnaprej premišljeno poslovno obdarovanje prihrani čas in nas odreši naglice pri izbiri in pasti, da bi izbrali neprimerno darilo, ki bi lahko vodilo v poslabšanje poslovnega odnosa ali celo ogrozilo posel.

'' Zelo pomemben je protokol izročanja daril. ''

Odločilna je seveda vsebina darila in njegova pripovedna nota, skoraj enako težo pa ima tudi izročanje darila. Daje nam priložnost, da s poznavanjem vsebine razkrijemo svojo razgledanost. Nujen predpogoj pa je seveda dobro poznavanje vsebine darila. Z obdarovancem nas poveže, saj mu povemo, zakaj smo zanj izbrali ravno to stvar, hkrati pa z darilom veliko povemo tudi o nas samih in imamo priložnost, da nas poslovni partner spozna bolje.

Poslovno obdarovanje

'' Donatorstvo ni poslovno obdarovanje. ''

Podjetja se včasih odločijo, da sredstva, namenjena za poslovno obdarovanje, donirajo v humanitarne namene. To je sicer lepa gesta, vendar gre tu za donatorstvo in s poslovnim obdarovanjem in njegovim namenom nima nič skupnega. Pogosto se zgodi, da se poslovnim partnerjem, ki so od nas v preteklosti prejeli kakšno pozornost zdi to le izogibanje obdarovanju, poleg tega se lahko znajdemo v neprijetnem položaju, ko sami prejmemo darilo, mi pa nimamo ničesar, kar bi lahko izročili.

Dodaj odgovor

Kaj drugi pravijo o nas
  • Na stičišču Alp, Mediterana, Panonske nižine in Balkana 

    odlične slovenske hiše ustvarjajo izvirna živila, jedi in pijače. 

    Različnost naravnih okusov sooblikuje gastronomsko 

    razpoznavnost Slovenije, prispeva k prizadevanjem 

    za zdravo prehranjevanje in vzdržni razvoj. 

    Izdelki s tržno znamko »Domače, domače« so 

    opredmetenje slogana »okusiti Slovenijo«! 

     

    Prof. dr. Janez Bogataj

  • Janez Bratovž

    ''V svoji kuhinji uporabljam sestavine slovenskega porekla vedno, ko je to mogoče, saj menim, da je njihova kakovost resnično vrhunska. Na spletni strani Domače, domače lahko najdete nekatere izmed unikatnih slovenskih gurmanskih izdelkov, ki so avtohtoni, ne boste jih našli nikjer drugje na svetu in jih tudi sam uporabljam v svojih receptih.''

    Janez Bratovž, restavracija JB

    Po oceni ''San Pelegrino'' je restavracija JB ena izmed 50 najboljših restavracij na svetu.

    Daily Meal je uvrstil restavracijo JB na 10. mesto na seznamu najboljših restavracij v Evropi.